Det vilde Vestegnen

Det vilde Vestegnen

26. juni 2026 08:55 , af Filip Bekic Bladt

Der er igen håb på Vestegnen. Nye mennesker er kommet til, en ny sæson venter, og optimismen spirer blandt mange Brøndby-fans. FFB-medlem Filip Bekic Bladt sætter ord på den fornyede tro på klubbens sportslige ledelse – men minder samtidig om, at håb først bliver til resultater, når ord bliver fulgt op af handling, og når ledelse tør stå fast på en langsigtet retning.

Sommeren er over os, VM er i fuld gang og Brøndby er tilbage på træningsbanen. Der er ikke noget som en ny sæson for os fodboldfans, hvor nye drømme, forhåbninger og ambitioner kan folde sig ud. Med under en måned til første turneringskamp arbejdes der hårdt for at blive klar til den nye sæson.

Endelig! Faldt brikkerne på plads i den sportslige ledelse med en ny træner og en ny fodbolddirektør og jeg er positiv over de ting Thomas Nørgaard og Julius Ohnesorge kommunikerer. Endelig bliver der kommunikeret ærligt og langsigtet.

Mit allerstørste ønske er, at den retning og den vej der bliver kommunikeret, bliver fulgt op af handlig. Den handling kræver tålmodighed og en fastholdelse som vi fans også må være klar til.

Min tro på Ohnesorge og Nørgaard bygger på det, de siger, og selvom vi i Brøndby ofte er blevet lovet guld og grønne skove, så er der en ærlighed og en fortælling i det, der bliver sagt. Der er en retning. Direktør og træner snakker samme sprog og det er altafgørende.

Ohnesorge er kommet til Brøndby og har gjort et fantastisk arbejde ved at bygge bro fra Masterclass til førsteholdet. Om han bliver en god fodbolddirektør, må tiden vise, men han viser ikke bare vejen - han går den også. Og lige præcis den type mennesker er der brug for i Brøndby.

I hans første interview, da han kom til sidste år, satte han sine ord på ”Det Vilde Vestegnen” og hvordan han ser på vores klub. Det er tydeligt at han har sat sig ind i vores værdier og vores historie. Han begyndte desuden fra dag ét at lære dansk og det siger meget om en person.

Det samme gør sig gældende med vores nye cheftræner. En utrolig reflekterende mand, der ved, hvad han vil og som fokusere på klubben før sig selv. Det er enormt vigtigt i en klub som Brøndby. Desuden mærker man en træner der oprigtigt er stol over at være i Brøndby.

Vi har i alt for mange år, haft for mange spillere og ledere i vores klub, hvor Brøndby ”bare” har været en klub, et springbræt til noget større. Det kan man ikke bygge en god kultur på.

På mange måder er der ros til de ansættelser og den kommunikation fra Ohnesorge og Nørgaard. Det giver fornyet tro på tingene. Nu håber jeg bare, at de får den tillid og ro som det kræver fra ejerskab og bestyrelsen. Fagligheden skal stå øverst og de rigtige mennesker skal træffe de rigtige beslutninger.

Når jeg roser vores cheftræner og fodbolddirektør, så savner jeg stadig et ejerskab der træder i karakter. Det nytter ikke noget, at hver gang de kommunikerer, så er der en ny administrerende direktør lige på trapperne. Det er uværdigt og utroværdigt. Vi har brug for en ærlig kommunikation som vi kan forholde os til og som kan skabe ro og stabilitet i klubben. En sikker hånd på roret.

Som så mange gange før er en ny sæson, lig med nyt håb. Jeg ser potentialet i det nye makkerpar Nørgaard og Ohnesorge. Men det kræver et ejerskab der træder i karakter og som tør stå fast på en retning - også når vinden blæser.

For det gør den altid på Vestegnen. 

 

Artiklen er skrevet af FFB-medlem Filip Bekic Bladt og afspejler hans personlige holdninger. I Fodbold Forening Brøndby deler vi ambitionen om et Brøndby IF med en tydelig identitet, langsigtet ledelse og et stærkt fællesskab omkring klubben. Derfor arbejder vi for, at fansene får en stærkere stemme i klubbens fremtid. Vil du være med til at styrke fællesskabets stemme?

👉 Bliv medlem lige her